Still the same old me.

Too cool for school? Skolan börjar inte bara snart. Inte om några veckor, inte ens om en vecka. Utan om 6 dagar. Okej. Nästan en vecka, men ändå.

På ett sätt känns det bra. Man får träffa sina sköna classmates och se hur dom har förändrats över sommaren. Jag undrar om jag har förändrats. Kanske en aning, men inte så mycket. Still the same old me. Tror jag. Hursomhelst. Idag träffade jag Jesper, Ludde och Tomas. Roligt att jag inte träffat dom på nästan hela sommaren, okej, Tomas går inte i min klass men dom andra två i alla fall. Och jag har inte träffat Amanda nästan någonting, inte heller byskebrudarna eller någon annan från klassen. Nej. Tur att skolan börja så att vi kommer ses varje dag, cupcakes. Fast ändå. Skola betyder en hel dröjs med uppbokad tid. Inte bara när man är på skolan utan också plugg hemma. Döda mig. En ny klass väntar också. Inte helt ny, många kända ansikten från förra året men de två samhällsklasserna blandas i alla fall om. Vet inte om det blir förbättring eller försämring. Bara att vänta och se, I guess:)


Skola betyder inte bara plugg heller, skola betyder höst. Det tar kål på mig. Höst. Sure, löven byter färg, allt blir vackert och fint. I ungefär en vecka ja. Sedan ligger det ruttna löv fulla backen och sedan börjar kylan tränga in under kläderna. Jag brukar inte vara så negativ till vinter och höst, inte alls faktiskt, för det betyder snowboard, jul, tända ljus, nyårs och min födelsedag. Men i år vill jag behålla sommaren, känns som att den varat för kort, som att detta sommarlov varit kortare än alla andra. Även fast det har varit det längsta, om man räknar dagar. Jag hoppas att det stämmer, att tiden går fort när man har roligt, och jag tror faktiskt att det gör det också.  För när jag tänker efter har jag hunnit med mycket i sommar, även fast jag har jobbat mer än jag vanligtvis gjort under de andra sommarloven.

Pussar.



see you soon.


Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Allt bra här =) själv då?

2008-08-14 @ 22:02:47
URL: http://tgif.blogg.se/
Postat av: ronnie

Höst innebär innohus volelyboll cupper, träna inför KFUM-sm igen ;) finns hur mycket som helst roligt med hösten. Skräckfilmer en stormig natt osv :)

2008-08-15 @ 08:45:17
Postat av: Josse

Saknar dig :)

2008-08-15 @ 20:38:14
Postat av: Elin Segerlund

Vilken inriktning har du valt?

2008-08-16 @ 10:59:42
URL: http://justmyblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0