2 cool 4 you:;));););;););)

Jag tänker inte berätta så detaljerat om Prag. Eller ganska. Men inte lika detaljrikt som jag berättade om Avesta.

Men i alla fall vi for då iväg med buss, körde en hel dag och en hel natt. Sedan var vi framme i Köpenhamn hihi där var det busigt att springa omkring. Vi kikade på kläder, kikade på kulturgrejs, tjuvkikade på tivolit, tog kort och gick vilse. Vi var sjukt trötta då så vi var lite knasiga i huvudet.

 
 
Goderdag Copenhagen!


Hur som helst, på kvällen fortsatte vår bussresa, först med färja över till Tyskland och sedan på vägen till Tjeckien och Prag.


I väntan- och sedan på färjan.


Klockan nio på morgonen var vi framme i Prag. Första dagen gjorde vi inte så mycket tror jag. Det är svårt att riktigt hålla isär vilken dag vi gjorde vad. Dessutom gjorde vi så mycket olika varje dag. Men söndagen gjorde vi oss hemmastadda i dom skabbiga studentlägenheterna, gick vilse, gick en sväng på festivalområdet och bara var glada. Och trötta. Man sover inge vidare bra på buss speciellt inte om man bara får en stol var.


Vårt fina vandrarhem.


<hihi kika på gubbe där till vänster;)



Måndag och tisdag jobbade vi på dagen. Inget tungt jobb alls. Vi bara stod där, lärde känna massor med nytt folk i två timmar och ja. Det var som det vi jobbade med. Efter vi jobbat klart hann vi bland annat gå på tivolit som fanns där och så gick vi och kollade i olika workshops:) På kvällen var vi på festivalen, myste i hängmattor, hoppade och sjöng med också, så mycket att Nico tappade rösten. Fast hon var förkyld så det kan ha berott på det också.





Onsdagen shoppade vi. Jag hittade faktiskt rätt mycket snyggt, och billigt! Men det ska jag visa er senare. På kvällen var det partaj. Fyfan vad roligt det var. Vi var på en Pub som hette Pub crawl eller nå liknande. Man betalade in sig, ungefär 130 svenska kronor, och sedan fick man dricka hur mycket man orkade i två timmar. Efter det for man runt med ett gäng på olika pubar och oj vad man lärde känna folk. Dock lärde jag inte känna en enda tjeck. Lite snopet, fast jag tror jag kanske borde vara glad för det. Men jag träffade folk från England, Italien, Texas, New york, LA, Tyskland, Australien, Frankrike, Norge, Sverige osv.



Lite av folket vi lärde känna:)

Torsdagen var vi ett gäng slöfockar. Men även fast vi inte kommit hem förän sex på morgonen steg vi upp och åt frukost. Och efter det gick vi inte och la oss i sängen inte. Bara nästan. Vi gick och la oss på en filt i gräset och låg där och pressade samtidigt som vi halvsov. På kvällen var vi och shoppade. Köpcentrerna är inte små. Kring 200-300 affärer i varje typ.  Hittade ännu mer fina grejer och så.




bara för att vi inte kunde slut skratta åt skylten. Mogna.

Fredagen var hemfärdsdagen, började med att vi packade ihop allt och sedan blev det åter en dag shopping. Vi hann fika på Starbucks också. Ni vet där alla kändisar köper kaffe osv;)? En aning småstolta var vi. Sedan blev det bussresa hem. Mycket nöjda och glada passagerare. Dessutom fick jag och Linnea sätena längst bak för oss själva hela resan så vi kunde sova hur bra som helst. Toppen. Och det var vad hela resan också varit, toppen!:) Jag är faktiskt sjukt glad att jag följde.



Vissa stunder var tröttare än andra..





Vissa stunder var roligare än andra..

Som när vi var på Starbucks och Nico tog en stor klunk av sin varma chokald, lutade sig tillbaka och sa 'Mmm' , sedan satte hon fel och hostkräktes tillbak allt i muggen. Haha så god var den chokladen. Jag och Linnea dog av skratt.

Eller när vi satt och chillade på bro. En kille gick förbi med iskaffe. Hela dagen hade jag tjatat om att jag ville ha iskaffe så när han gick förbi råkade jag kolla rakt på honom och säg ÅH MUMS! Han kanske inte förstod riktigt vad ordet mums betydde men på hans ansiktsuttryck så förstod jag att han förstod meningen av 'å´h' och 'mums' och att han trodde jag sagt det till han.

Eller också när Linnea skulle förklara blåskattar som kisskattar. 

Eller så när vi kittlades. När Robin kittlade mig rättare sagt.

Eller också när Linnea berättade sina roliga historier. 
Vad heter Grisens ID-kort?
-Fläsklägg

Två päron hängde i päronträdet. Det ena föll ner. Då sa det andra pärnonet: 
-Moget.



 

Kommentarer
Postat av: Moa-Stina

Gud vad jag hade velat vara där!

2008-08-13 @ 12:40:56
URL: http://moastinalindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0