Day 1. - begin to read and follow us on our journey.

Idag tog flyget oss från Skellefteå till Arlanda. En flygtur som bjöd på en hel del skrattattacker, fråga mig inte varför men när vi lyfte bara bubblade skrattet ut från mig och Isabelle. Vi skrattade så mycket att hela planet hörde vill jag lova. Söta. Sen kom vi till Arlanda flygplats också jojo. Där lämnade min familj oss, dom for till Kista, och vi var tvungna att vänta på tåget eftersom vi var för tjocka och tunga för bilen haha. Två timmar på Arlanda då. Ja vad ska man hitta på? För oss blev det korttagning, inte så svårt att lista ut egentligen;)


På väg till Avesta från Arlanda började det sjunka in att vi var på semester. Åh då blir man som glad i hela kroppen. I Avesta kom min söta kusin och hämtade oss och skjutsade oss till min moster, där vi då skulle bo dom här 10 dagarna. Och inte tog det lång tid för oss att göra oss hemmastadda. Redan första dagen, första timmen, såg vårt rum ut som en katastrof. Ett bombnedslag av kläder, smink, smycken, sladdar, väskor, kameror osv! Efter vi gjort oss hemma begav vi oss till stan. Inte stort kan ju erkännas, mindre än Piteå om ni vill ha något lämpligt att jämföra med. Men hörrni, det hindrar inte oss från att shoppa inte!


På kvällen cyklade vi bara omkring, letade lite folk men hittade ingen. Sedan så såg vi ett badhus, flörtade in oss för 40 kronor och busade där i en och en halvtimme. Vi har lärt oss att alltid ha bikinin nerpackade i väskan, men handduken är alldeles för stor för att släpas med hela tiden, så vi fick torka oss på papper. Usch. Men det gjorde inget för det gav oss bara fler skratt.


Den roligaste och vidrigaste grejen jag och isabelle gjorde idag måste ha varit att vi kissade på en toa på Arlanda. Men det är inte hela historien. Jo, vi var nämligen hur kissnödiga som helst och hittade inte några toaletter någonstans, tillslut såg vi en och kastade oss in på den. Väl inne märkte vi att det var en toa utan toalett, sen när finns det sånna? Ja. Nöden har ju ingen lag som alla vet. Så vi kissade på golvet HAHAHA vi la ut papper på golvet och kissade. Stackars städerskor, men hellre det än att kissa ner sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0