Day 4.

Det blev att stiga upp tidigt idag, egentligen som alla andra dagar här. Men den här dagen var extra speciell. Vi skulle nämligen till Åland. Ålandsbåten. Bussen gick från Avesta busstation till kajen i Stockholm. Och sicken varm dag det var. Ingen dag man ville åka buss på kan jag ju lova, men inget att göra åt. Så vi åkte på bussen till Stockholm, två och en halv timme tog det med alla stopp åde. Väl framme vid kajen såg vi dom stora båtarna. Inga små leksaksbåtar det inte. Jag förstår verkligen inte hur sådan plåtklumpar fulla med människor kan flyta! Men vi sjönk ju inte, så det går tydligen.


hur fan kan denna flyta?


Vad kan jag säga om att vara på den här underbara båtturen? Ja, inte vet jag. Det var banne mig bland det roligaste någonsin. Åh vad jag vill dit igen och igen och igen. Fram till halv elva tiden gjorde sig jag och isabelle klara i hytten. Inga snabba tjejer här inte, men vi hade gått runt och kikat hur båten såg ut och såklart, knäppt några söta bilder innan. I alla fall, där vid elva gick vi till kareoken, där var det proppat med folk, vuxna, barn och ungdomar. Helt blandade åldrar. Jag och isabelle kände oss modiga och skrev på en lapp att vi vill sjunga 'jag vill vara din Margareta'. Sagt och gjort, på scenen hamnade vi! Vilket drag vi fick igång fyfan. Och sedan kom en kille, Alexander, upp och sjöng tillsammans med oss också;) Det var som allt sjungade och showande som drog igång kvällen. Vi lärde känna Alexander och hans polers Philip, Adam och Robin. Allihopa var stjärnor och bjöd oss på drinkar hela kvällen. Dansade gjorde vi också. Oj vad vi dansade! Där vid klockan tre var vi glada och hade spring i benen så då gick vi i land på Åland med Philip, Alexander och så med min lillasyster och hennes kompis Amalia. Jag och isabelle var galet balla och kissade på gatan på Åland hehe. Varför ska vi kissa överallt egentligen;)? Jaja. Kvällen fortsatte och tog inte slut förrän halv sju. Men knappt då var jag trött.


     
   
    


När festen var igång var det ingen fråga om vilka som ägde dansgolvet, baren och resten av båten.

Det roligaste och mest charmiga denna dag var att tre olika killar, jag vet inte riktigt vilka, frågade min mamma om hon var min eller isabelles mamma och sa att vi två var dom finaste dom sett, att vi var frächa och att vi var snygga. Haha inte dåliga komplimanger det inte. Det blir man som glad av:)


Kommentarer
Postat av: Alexander

Den båt turen var guld:D

2009-01-16 @ 02:17:34
URL: http://www.bilddagboken.se/super90alex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0