Day 9.

Tåg igen. Men idag väntade inte staden idag väntade ilamående, det vill säga Gröna Lund. Jag, Isabelle och min systeryster begav oss till Grönan. Den allra första karusellen vi åkte var fritt fall. Jag och isabelle grät av rädsla på väg upp. Julia grät inte. Varför är hon så modig? Hursomhelst. Efter fritt fall var inget läskigt, så vi åkte nästan allt. Utom det som bara gick runtrunt. Sådant klarar jag verkligen inte av, även fast jag hade tagit åksjukepiller. Den roligaste karusellen, bergochdalbanan, var Vilda musen. Love it. Hela dagen var fullspäckad med karusellåkning, spel, mat och skratt.


Det roligaste och hemskaste under hela dagen var spökhuset. Jag klarar knappt av att tänka på det utan att bli så rädd att jag börjar gråta HAHA. Men det var faktiskt helt sinnessjukt hemskt! Det började med att man skulle gå in, såklart. Och då stod det en äcklig tant där som man skulle gå förbi. Det klarade jag utan tårar faktiskt, bara några skrik. Men efter det, när vi väl var inne kom det ett levande spöke mot oss! Jag blev så rädd att jag bara satt mig ner på golvet med händerna för ansiktet. Jag hörde hur isabelle höll på att dö av skratt. Det gjorde jag också, samtidigt som jag försökte lugna gråtandet,) Tillslut lyckades jag samla mig och springa förbi spöket. Men tror ni då inte att jag tappar min sko. Jaha skitkul. Nu jagade spöket mig och skrek Cinderella. Jag vågade väl inte röra han, jag sprang allt jag kunde ifrån honom men tillslut så lyckades han ge mig den. Hjälp, aldrig har jag varit så rädd tror jag, fast jag samtidigt haft så roligt. Ännu mer hemskheter väntade bakom varje krök där och det slutade med att vi kom ut springandes från utgången. Blickarna runt omkring behöver vi inte tala om när dom såg mitt utkletade smink och våra livrädda ögon. HAHA jag trodde inte jag var en sån fegis.



Lilla frittfall. Nog hemskt för mig.


  
jag dör seriöst av skratt när jag tittar på spegelbilderna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0