It is all about me.

Fy på mig för dålig update. Men jag har en bra ursäkt.

Jag har nämligen legat på lassa från igårmorse till idag. Igår vaknade jag där vid fem-sex tiden av att jag mådde illa och hade ont i magen. Jag försökte somna om medan jag var och varannan minut gick till toan för att jag trodde jag skulle kräkas. Tack och lov gjorde jag det inte. Hursomhelst ringde väckaren där vid åtta och påminde mig om att jag skulle jobba. Men det tog så pass mycket kraft att pallra sig till toan att jag nästan svimmade av överansträngning, så jag förstod att jag skulle måste skippa jobbet. Jag ringde och pratade med min arbetsgivare och det var okej att jag inte kom. Vid klockan tio mådde jag inte längre så fruktansvärt illa men jag hade så ont i magen att jag bara vill skrika och gråta. Då satte jag mig i bilen, tillsammans med pappa, i riktning mot akuten. På akuten fick vi vänta och vänta och sen klämde dom på min mage lite. Doktorn sa att det troligtvis var blindtarmen och att jag skulle stanna på sjukhuset för att se om kroppen tog hand om det själv eller om jag skulle opereras. Sagt och gjort. Jag fick ett litet rum på barnavdelningen. Där fick jag ligga helt lonely i några timmar och titta på film. Men sedan kom mamma, cicci, julia och per och hälsade på. De var trevligt med sällskap men eftersom jag inte hade ätit sedan middagen dagen före hade jag inga krafter. Jag hade dock börjat få dropp som gav mig näring, fast det gjorde ont som attan i min stackars lilla arm där slangen gick in. Haha efter dom for så somnade jag bums. Sov väl sisådär och när jag vaknade tog dom nya prover och klämmde lite mer på magen. Det verkade se ut som dagen innan och jag mådde ungefär så. Lite bättre möjligtvis. Men dom trodde inte att en operation behövdes. Så nu är jag hemma. Om det blir värre ska jag raka vägen in till akuten igen. Men jag mår helt okej nu. Och ikväll ska jag ha filmkväll men familjen, cicci, micke och per. Det blir mysigt:)



Ganska kort inlägg osv. Puss sötnosar.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

jag saknar dig:(

2008-07-06 @ 18:30:00
URL: http://isaabelleee.blogg.se/
Postat av: Camilla

jag hann bli lite orolig när stina berättade (A)

2008-07-06 @ 20:08:30
Postat av: ronnie

Jo, saknbade dig igårkväll men hörde av moa vad som hänt. Men det kommer fler tillfällen att få sitta barnvakt ska du se ;) Liv kommer inte att försvinna :)

2008-07-06 @ 20:30:30
Postat av: Moa-Stina

blev så orolig när jag läste det sms du skickade igår morse. Är så glad att allt gick bra<3

btw, grymt fräsch bild gumman :)

2008-07-06 @ 21:48:22
URL: http://moastinalindstrom.blogg.se/
Postat av: Per

Klar på toan snart?=)

2008-07-07 @ 00:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0