Study harder.

Godmorgon. Tacka vet jag när man får sova ut. det blev iallafall en timme längre och sinnes mycket skönare att kliva upp när det åtminstone är lite ljust ute. Jag ska snart kolla ignom engelskafrågorna eftersom vi ska ha diskussion idag och jag...öhm inte riktigt läst ut boken. Men det går nog bra ändå ska vi se. Hehe jag fick idéen igår att jag kanske kunde bjuda på några pluggtips. Så här kommer några jag tycker är viktiga om du ska skriva till exempel en uppsats, som jag nu gjort i svenskan. 

- Plugga ensam. Det är sjuhundra gånger roligare att plugga med nån men också sjuhundra gånger svårare att få någoting gjort.
- Ingen musik. Eller okej det skiljer sig faktiskt från person till person men har jag musik i öronen börjar jag till slut bara lyssna på den och glömmer vad det var jag egentligen skulle skriva.
- Börja i tid. HOHO så bra det skulle vara om jag kunde följa det här tipset! Börjar du i tid har du mer tid att fundera och tänka och även titta igenom din egen text.
- Gör tankekartor. Det kanske känns lite drygt men att göra en tankekarta tar max två minuter! Det brukar hjälpa mig mycket, då vet man vad man ska ha med och inte.
- Skriv inte på datorn, skriv för hand. Också olika från person till person. Men på datorn finns det så mycket frestelser, det finns msn, bloggar, bilder osv. Något du kanske inte tänker medvetet på men jag skulle tro att du blir med stressad! Om det ska vara datorskrivet skriver du först för hand och sedan över till datorn, det blir även som att gå igenom din text.
- Ha något att äta bredvid. Man blir ofta sugen på något gott när man pluggar, ha lite godis eller kanske nötter bredvid dig så då slipper du tänka på att du är sugen och kan helt koncentrera dig på det du skriver.

Jaja några tips fick ni iallfall. Haha plugga vidare nu snyggingar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0