SAY WHAT YOU WANT, WHAT YOU NEED...

...WE CAN MAKE IT! SAY THAT YOUR HEART WILL GO ON WHIT OUT BREAKING. ALL WE CAN DO, WE CAN FEEL, WE CAN TAKE IT.


Jag måste verkligen börja med att säga att hur trött och sliten jag än måtte vara HEHE är jag gode glad att jag följde!!!!! Började ju som sagt med bussresa från Kaplanskolan med mängder av packning. Inget skämt. jag hade med mig fem väskor för fem dagar(?) fast det var maten, täckläderna åde som tog plats. När vi efter timmar av bussfärd, och tusen timmars museumbesök, var framme i den lilla byn Vuoggatjålme, då jävlar var det bara att börja vandra. Med en stor, fet ryggsäck på ryggen bar det iväg. tungt. ändå gick vi endast kring 3 km den dagen. men vi var oerfarna då(?) Hursomhelst slog vi upp tälten, med vissa om ständigheter vad gäller vårat gäng kanske, men den kvällen var vi som bara på fjället och chillade sönder. Expedition toppjävel sattes också i verket huhu. Gick typ ut på att springa upp till en bergstopp. en låg en, men just då kändes den allt annat än låg. Senare på kvällen frös vi, värmde oss, lekte sångleken, frös lite till och skrämdes. Lagade mat på triangiakök gjorde vi ocksåm det är som så mysigt tycker jag. All mat blir mycket godare på det sättet.

Första dagen i ett litet nötkärn av bilder.


 uttråkade på museet.................

ARJEPLOG heheehe
 ''
 

 tältning och umgås på toppen av ett berg typ.


På morgonen, tisdagsmorgonen, lyste solen in i vårat lilla tält. Och jag, som sovit i underställ, team sportiatröja, mjukisbyxor, täckbyxor och trippla tjocksockar, höll på att AVLIDA av värme slag. Väckte därför hela tältet och fick med mig de ut på ett uppdrag, att borsta iväg tandtroll och skölja ansiktet i fjällvatten. En uppfriskande start på dagen måtte jag väl erkänna HEHE.  Den dagen vandrade vi bort till en fors. Mycket fint måtte jag väl erkänna HEHE. Vi tog även till oss Expedition bigger toppjävel. ( klaga inte på mig, namnen är inte mina påhitt (A) ) Vi skulle bestiga en topp till, och nu var det banne mig inte bara en hög kulle, nu var det ett berg (!) Dessutom var vi lite veliga i början, ifall vi verkligen skulle göra det, därför blev vi efter. Och vi fick orientera oss själva, jag, tina, tp och amanda, upp till toppen. Gick utmärkt. Alltså känslan uppe på toppen. Det var som något, det kändes typ som att man såg hela världen!!!!!!!!  Vi skulle även orientera oss tillbaka till tälten. en lite svårare uppgift, men tack vare mitt och tinas underbara lokalsinne så lyckades vi primaballerina. Den här kvällen skulle vi få sova i stugor. hipphurra:):))). kändes typ som en dröm som slagit in(?) på kvällen var vi slitna lirare eftersom vi gått nästan två mil under dagens lopp. Ändå var jag med och lekte lite kurragömma med dunk med grabsen innan det blev skärgårdsdoktorn på TVn hemma hos oss ( alltså i vår stuga ) och så småningom att bara umgås alla people.

En nötkärna med hjälp av bilder även denna dag.



FORSEN





Expedition bigger toppjävel.



Har som så mycket att berätta att det här blev en novell eller liknande. men jag vet iallafall att isabelle läser det HAHA(?) ta en titt på bilder om inte annars. Men i onsdags skulle vi gå på en liten, observera liten, vandring. Sades det JA. men det blev en minst lika lång vandring för oss som dagen före. Vädret var underbart och ännu en gång, chans att nå ett nytt mål, en ny topp. Sisådärja, vi var ju som tvugna att ta chansen. Dessutom var denna dag, den dagen då jorden skulle gå under(?) Så vi tänkte typ, once in a lifetime. Och ibland går Tinas mun fortare än hennes hjärnceller: - Om vi är på toppen av berget när jorden sugs in i det där svarta hålet så KAN vi kanske klara oss för att vi är så högt upp. OCH tänkt då vilka hjältar vi skulle bli, värsta feta tidningsrubriker och allt sånt. HAHA synd bara att vi skulle vara de enda levande då(?) Hur som haver begav vi oss mot Expedition the biggest toppjävel. Vandringen blev kring två mil även denna dag, en mil rakt UPP och en mil rakt NER. Benen gick minst sagt trögt. Var ute och vandrade runt där bland stenar och bär till klockan fem, från halv elva. PUH. tack och lova att det redan är gjort! På kvällen hade vi några "aktiviteter" som burträskbingo, amöba och irlänsk julafton. Jag må vara bäst i det sist nämna(?) flög rakt in i en blomkruka, rispade upp mina händer och ville bara spy. Kul lek hehe:))))) Den här natten ville som aldrig ta slut. det var fun. vi satt och pratade hemligheter, jag och the girlzzzz blev ihjälskrämda och skrattade en hel drös.

Ett nötskal till eller var det nötkärna kanske(?).


mot expedition biggest toppjävel.



Danskvälllllllll




Den här dagen blev det tidig uppgång efter två timmars sömn. Skulle nämligen till Bodö. bestod av en hel del busstid och väl i bodö var det enda vi hann göra att gå och äta(?) men GOTT åt vi iallafall, kinamat. Den kvällen hehehehe så rolig att jag kollavippar ffs.Såg skärgårdsdoktorn till att börja med, när det bara var sex tappra lirare kvar som satt och såg så spårade vi totalt. Emil fick mig och josse att helt tappa vettet när han sa att hans farfar kallades svampen  för att han hette Karl-johan. heheh och när wilma serverade sin "special" ärtsoppa HERRE. Men galnast var ändå hur mycket vi lyckades skrämma varann! Vi fick för oss att det var en björn som strövade runt utanför. Jag var sinnes rädd och när jag och tina skulle gå och hälsa på i den andra stugan hoppade nils fram från ingenstans och jag råkade kastade mig rakt i diket med buskar och gud vet vad i. Sedan skrämde TP vettet ur oss alla när hon öppnade dörren haha. Ludde flög över bordet, välte det ena och det andra och det slutade med en juicedusch för mig. Sedan när vi alla trängdes i hallen, fråga mig inte varför, så tväröppnade ludde dörren utifrån och skrämde sönder oss. speciellt emil haha. Nejvilken toppenkväll!!!!! Kvällen slutade i och för sig aldrig eftersom vi inte gick och la oss. Där vid sju började städningen av stugan och sedan väntade bara bussresan hem. 


 
 
MOT NORGE


saltströmmen.







spårad kväll:):):))

Skulle nog ha kunnat stannat kvar längre i vuoggatjålme. Vilken toppen klass vi har alltså:) Fast det suger balleeeeeeee att inte alla går i rätt klass, dvs min, men vi träffas ju ändå:):):):):):)

& förresten, medalj till de som läste
och till mig som skrev allt;)

 

Kommentarer
Postat av: jeppehoo ;)

rätt nöjd över mina namn på våra bergsetapper :} den här resan var sjukt kul! :D det måste göras om förutom skärgårdsdoktor maratonet ;)

2008-09-13 @ 19:26:25
Postat av: camillas per

hahahah nils!!! SÅ HIMLA ENSAM DU ÄR!

2008-09-13 @ 23:13:49
Postat av: Josse

haha jaa vad ska man säga... ;) så sjukt roligt vi haft det! men så mycket som du och jag spårade över svampen och ärtsoppa, det är inte normalt gumman :*

och joo, vi måste ha skärgårdsdoktor LAN igen! och den gången på riktigt och vi ska se alla ;)

men som sagt, oj så skoj det var!=D

2008-09-14 @ 00:07:24
Postat av: Josse

SAY WHAT YOU WANT, WHAT YOU NEED......WE CAN MAKE IT! SAY THAT YOUR HEART WILL GO ON WHIT OUT BREAKING. ALL WE CAN DO, WE CAN FEEL, WE CAN TAKE IT<3

2008-09-14 @ 00:08:56
Postat av: moa-stina

FAN VA KUL ni verkar ha haft det! dedär skulle inte jag tacka nej till !=)

2008-09-14 @ 13:27:26
URL: http://moastinalindstrom.blogg.se/
Postat av: amandaaaaa

JAG GILLARE STARKT! =D

2008-09-14 @ 17:42:26
Postat av: Emil

Blev inte ettdugg rädd för björnen (tp) som öppnade dörren !

2008-09-14 @ 18:28:45
URL: http://emilochisak.blogg.se/
Postat av: sebastian hellgren, cecilias bror

sjukt rolig resa :D och jag hatar fejknickare som kallar sig jeppehoo :S ;)

2008-09-14 @ 22:32:22
Postat av: Therese

haha nej emil blev ju verkligen inte rädd.. ;)

tack för en toppenresa :*

2008-09-16 @ 08:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0