RIX FM - BÄST MUSIK JUST NU

Måste få dela med mig till er av något jag lärde mig idag. Ni kanske redan vet det, men för mig var det en "man-lär-sig-något-varje-dag"-upplevelse. Iallafall, troligtvis har ni alla lyssnat på eller åtminstone hört talas om RIX FM. En radiokanal för er dumhuvuden som inte förstår : )

Jag har alltid trott att kanalen heter RIX, att det kanske stod för tillexempel radion i x(?). Men hör och häpna. Det står för RIKS. Alltså typ att det är hela rikets (Sveriges) radiokanal. Som sagt, en "man-lär-sig-något-varje-dag"-upplevelse ; )


använd för gudskull riktig svenska, så att man förstår vd ni menar ; )

Kommentarer
Postat av: Moa-Stina

Åh gud gumman, tidig (A)!!

2009-03-25 @ 07:10:29
URL: http://moastinalindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0