NR. 13 - DET HÄR SAKNAR JAG

Nu kommer alla/borde man väl skriva om 'sommaren', 'saknade vänner' eller 'när man var liten' men inte jag. På riktigt, hur üper-mega-töntigt det här än låter, så saknar jag att plugga. P-L-U-G-G-A. Visst, det är klart att många kanske saknar skolan; träffa vännerna varje dag, ha tryggheten innanför skolans väggar och kanske (för de som nu är arbetslösa) bara ha något att göra på dagarna. Men jag saknar inte bara att umgås med mina härliga klasskompisar eller tryggheten - jag saknar det som de allra flesta skulle kalla helvetet. Jag saknar helt enkelt att sitta uppe en hel natt och läsa de där jääävla sidorna i NKboken om och om igen, räkna ut de där hatade talen på mattelektionerna och framförallt finslipa in i sista minuten för att få uppsatsen perfekt.
Ja, jag brukar ofta få höra ordet P-L-U-G-G-H-Ä-S-T tillsammans med lite fina gnägg och travande ljud efter mig.......
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0