NR. 9 - MIN FAVORITSEMESTER

Att välja EN favoritsemester är som att välja att vara döv eller stum. Så jag tänkte jag berättar snabbt om ett par stycken:

'Klätter-resor'
- Alla läger i Stockholm. Alla nya vänner. Alla tävlingar och nervositeten. Alla berg vi bestigit. Alla gånger vi sovit i tält. Alla gånger jag, Malin och Emilie klagat till vi inte längre haft någon röst kvar. ALLA dessa resor är favoriter.



'Östersjön runt' -  Det var sommarlovet i 7an som jag fick följa med Stina och hennes föräldrar runt Östersjön med husbil. Vi åkte genom Finland, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Tyskland och Danmark och bodde på olika campingar runt om i de olika länderna. Detta var första gången jag var utomlands och det var G-R-Y-M-T. I tre veckor solade vi, badade vi i gigantiska vågor, lärde känna många nya ansikten och hade det så bra som det bara gick!



'Turkiet' - Första (och hittills den enda..) resan med familjen. Bodde i fina Side där vi alla trivdes som fisken i vattnet. Jag och Julia lärde oss dyka baklänges, halva (typ hela?) hotellets personal gav mig kärlekslappar/msnadresser/blombuketter, vi shoppade så att vi var tvungen att köpa fler resväskor och fällde x antal tårar när vi i slutet av resan var tvungen att lämna bästa hotellet Side Resort.



'Lefkas' - Återigen hade jag turen att få följa med min bästa vän samt hennes föräldrar utomlands, denna gång till en liten ö utanför Greklands kust. Helt fantasikt vackert var det och att det fanns de allra roligaste åka-efter-båten-grejerna där (som ledde till att vi mer eller mindre kissade på oss av skrattanfall/pirr i magen) gjorde livet ännu bättre.



'Vouggatjålme' 
- Världens roligaste klassresa. Det var i tvåan som alla samhällselever skulle tvingas upp till fjällen för att fjällvandra, men det blev så mycket mer än bara det. Vi fick grym sammanhållning då vi var uppe heeela nätterna och lekte dunk i mörkret, såg på 'Skärgårdsdoktorn', åt massor med nudlar, bastade, körde sånglekar och skrämade sönder varandra.



'Avestatrippar' - Avesta har jag varit till varje sommar sedan jag var en liten plutt, men de två Avestatrippar jag gjort med Isabelle har verkligen varit något utöver det vanliga. Vi har sov i en trappuppgång i Borlänge, sjöng alldeless för falsk kareoke på scen, bakade bakis-cheesecake, festade till tidigt på morgonen, shoppade sönder affärerna och fyfan, vad bra vi hade det båda åren! 

 

'Prag' - Att det kan vara så sjukt värt att åka buss i 2 dygn för att vara på en YMCA-festival i en vecka, för att sedan åka buss i 2 dygn till kan kanske vara svårt att förstå - men det var så galet kul vecka. Det var jag, Linnea, Niko och Elin som fick chansen att fara och klart vi tog den! Vi jobbade lite grann men framför allt så hade vi sjuka utekvällar. Roligaste kvällen där då vi kom hem kl. 8 på morgonen (observera att vi var tvungen att vara på 'frukost-samligen' kl. 9 och sedan jobba på festivalen...) kan vara den roligaste kvällen i mitt liv.



NÅGRA av de roligaste tillfällena utanför Skellefteå. JA, JAG ÄLSKAR ATT RESA.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

side resooorrt!!! :D

2010-12-12 @ 00:46:48
URL: http://rrrrrebeccas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0