Day 6.

Solen strålade glatt på himlen denna härliga dag så jag och isabelle packade picknickkorgen, bikinin och handduken och cyklade iväg till Lillsjön. Medans resten av familjen, och släkten för den delen, drog sig mot Tjärnsund 10 mil bort. I Lillsjön pressade vi hela dagen, badade tills vi storknade och bara njöt av att vara vi.







På kvällen däremot blev det rajraj. Mamma och pappa tio mil bort till kvällen nästa dag, en isabelle och en lördagkväll. Vad annat kan hända än det som hände;)? Det började med att vi gjorde oss klara i fem år, vi tog det rätt lugnt bara chillade oss genom allt :) Sedan bar det iväg till Avestacity och därifrån vidare till en skateboardramp. Råballt jag vet. Men vi kände ju inga från Avesta och vi hade sett att det var mycket folk kring rampen. När vi kom dit träffade vi känna två killar som kom från Sthlm. Kom inte ihåg deras namn. Pinsamt. Men det kanske jag förträngde när dom senare försökte antasta oss i deras bil. Nästan. Hjälp. Fort cyklade vi därifrån efter det. Eller jag vet inte om det gick så fort, men vi tog oss bort från dom där äckliga killarna hursomhelst. Vi for vidare till en holme, där vi mötte bra mycket trevligare folk. På sätt och vis. Linus var trevlig. Men hans kompisar, camilla, malin och alex var rätt tråkiga och jag och isabelle fick oss en och annan utskällning. Det ballaste folket träffade vi på American Pizza. Jag råkade tränga mig fram i kön och fråga om jag kunde få vatten. Men icket, tolv kronor kostade det. Då var det en skitsnäll kille som betalade vattnet åt mig och så gick jag och isabelle och satt oss ett tag med han och hans lilla gäng. Även om isabelle mest höll till på toan men. Jaja. Efter det begav vi oss hemåt. Men den här kvällen var toppenkul den med:)





Den roligaste kommentaren idag måste ha varit när jag åkte på pakethållaren bakpå isabelle och så kittlade jag henne på magen och hon skrek ut: Ge dig, jag får stååånd!!!! Konstiga blickar från allmänheten och gapskratt säger jag bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0