food and cakes.

MAT i magen satt finfint. känner mig lite mer taggad på livet nu HEHE fast intervjun i PL som ska lämnas in imorgon känns väl inte allt för lockande att sätta sig med men jag tror jag hoppar det ett tag. Fick låna GH och singstar av världens bästa stina yesterday så jag tror att jag och syster ska ta och spela det kanske. Jag känner för att baka också. GUDså gott det vore. även om jag är mätt som en plätt nu hihi. tänkte jag kunde dela med mig av mitt cheesecake-recpet för er som inte har nått väldigt importante att göra - BAKA DEN. ingen äcklig vanliga ostkaka. det här är cheesecake serrni MUMS.

3 dl grädde
3 ägg
60g philadelfiaost
1 ½ dl socker
1 ½ tsk vaniljsocker
digestivekex

Tre skålar:
Skål 1: grädden och vaniljsockret - vispa så att det blir fluffigt
Skål 2: tre äggvitor
Skål 3: tre äggulor, sockret och philadelfiaosten - rör tills allt har blandats

Strö digge på botten i en form. Rör ihop alla ingredienser, först i det olika skålarna och slå sedan ihop till en skål, så att alla blandas. Häll smeten över diggen i formen och strö seda över mer digge. stoppa sedan in den i frysen i 3 timmar. Låter kanske svårare än vad det är, för den är väldigt lättgjord. SÅ lycka till:)


ser kanske inte så mycket ut för världen men smaka så förstår du.


Kommentarer
Postat av: turkiet rebecca ofc :}

sluta fresta mig :(

2008-10-19 @ 21:01:05
URL: http://melontuggummi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0